2016. március 12., szombat

Kerttervezés - alsófokon

Még sose csináltam ilyen komolyan, mindent átgondolva - fákat, bokrokat, évelőket, kicsiket, nagyokat, mindent a maga helyére és lehetőleg jó helyre kell raknunk. Egy teljes év tapasztalata áll mögöttünk itt, kevés lesz. Lefényképeztem a kerttervemet, óriási és csak a szántó! A kiskert és a magaságyás más téma.

Epreskert Nr1.
Tavaly tettünk ide palántákat a fenti kertből. Akkor még nem volt teljesen üres a hely, tele mindenféle kísérletezéssel és egy óriási eső után. Kb 300 palánta került ide. A fennmaradó helyre, ami most még mindig nem teljesen üres, idén mákot terveztem, szép virágoskertem lesz a pince mellett és az augusztusi eperpalántázásig aratunk is, remélhetőleg.

Magaságyás
Kísérlet, vakondoktól védett terület. Tavaly tavasszal elkészült már a keret, teleraktam az alját csirkehálóval és metszésből származó jó hegyes tüskés rózsával. Majd kisebb ágakkal, szőlőmetszésből maradt szőlővesszőkkel, Némi gombakomposzttal. Ami hiányzott, az a föld. Nem mondom, elég fontos alkotóelem, így maradt ez késő őszig, és ma került bele komposzt rengeteg. Elkészült, előkészítettük, viszont az eső esik rendületlenül, nem tudok nekiállni. Az első felébe fűszerkertet terveztem, a második rész a kísérletezős, a mindentbele. Ide kerül az a kevés évelő is, amire idén szükségünk lesz: sóska, rebarbara. A sóska a lányok miatt, különösen Panni szeretni legelni, főzni nem jó, úgy nem szeretjük. A rebarbara miattam, várom már, dédelgetem tavaly május 5-e óta, akkor tettem el a magokat a földbe.

A kép felső csücskében az epreskert széle is látszik


Akácos
Megmondom őszintén, hogy fejtörés a létezése. Egyrészről a magyar akácméz hungarikum, másrészről az akác megtűrt, irtandó, tájidegen fafaj. Részünkről tüzelő lesz, mert kelleni fog. Kell az árnyéka és a szélfogó tulajdonsága, kell hogy legyen, egyfajta biztonság, hiszen mindig volt akácerdőnk, igaz nem ilyen jelzésértékű. Túl nagy ez a szántó, nem fogjuk tudni művelni.

Az út, az utak
Része a tervnek, akármilyen célt tűzünk ki magunk előtt (pl betakarítás), oda kell tudni jussunk, gyalog vagy kocsival. Itt mindkettőre lesz lehetőségünk.

A levendulás
Nincs visszaút, megrendelve, előleg lefizetve, érkezni fog. Várjuk a töveket.

A lényeg
A nagyjából 50x30 méteres tercia lesz a kiskertünk. Ezt kicsit részletesebben is megterveztem, úgy 30 centinként. Persze nem ilyen lesz, naná hogy nem ilyen, hiszen tele hibával és nagyzolással még így is. De kb ilyen lesz. Remélem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése