2016. március 2., szerda

Vetőmagok

A kert körül forognak a napjaim, csak arra tudok gondolni, hogy mikor lesz már végre tavasz? Egyik nap nagyon enyhe reggel volt, igazi tavaszillat a levegőben. Panni kérdezte is, mikor elindultunk a suliba és beleszippantott a levegőbe: - Anya, ma van a tavasz első napja?

Olyannyira, hogy elkezdtem izgulni, ugye minden rendben lesz? Ugye jól indítjuk majd az évet? Ez az első igazi tavasz itt az új helyen, amikor minden a miénk. A szántó is fel lett ősszel szántva, kipróbáltuk a földet, megismertük a klímát, a kártevőket, a vakondokat és indulhat!

Elolvastam mindent a neten a vetőmagokról, oda-vissza, mindent, még azt is, amit tudni véltem, hogy úgy van, de a biztonság kedvéért.. aztán rájöttem, hogy ez hülyeség, hiszen az interneten mindent megtalálsz és annak az ellenkezőjét is.

Végül összeraktam a tavalyról megmaradt készletet, a fogott magokat, a lejártakat kiszelektáltam. Nagyjából kitaláltam, hogy mekkora mennyiségű zöldségre van szükségünk egy évben. Ez az egyik legnehezebb feladat, hiszen a mezőgazdasági termelést befolyásoló tényezőket is bele kell kalkulálni. Tavaly pl 4 fészek sárgadinnyét tettem el és mindet kitúrta a vakond, sok egyéb mással együtt Bevallom akkor nem szívesen gondoltam arra, hogy a vakond védett állat és előszeretettel nézegettem ezt az oldalt. Hiába vetettem vakondűző növényt.

A kerti laboda kiváló vakondűző

Nálunk a zöldbabot mindenki utálja a családban kivétel nélkül, de a sütőtököt és a céklát szeretjük. Mindenképp túltermelésre kell tervezni, a többi aztán mehet a családnak vagy a piacra, a legrosszabb esetben a komposztba, nem vész kárba.

Megterveztem a kertet is. A férjem szerint ez hülyeség, végül mégse oda kerülnek majd a dolgok, ahova eredetileg terveztük. Viszont legalább látom, mit hova.

Elképesztően nehéznek tűnik most. Remélem, ahogy a retek teremni kezd, már mindent szebb színben látok :)

A magokról külön bejegyzéseket terveztem, megérik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése