2016. április 24., vasárnap

Menta

Lassan beköszönt a nyár. Sajnos ennek most kevés jelét láthatjuk, mert épp szélvihar van, minden órában újabb tűzoltóautó-szirénát hallani, vízszintesen esik az eső. De ez is kell, a föld nagyon száraz. A héten nagyon szép idő volt, mezítláb gazoltam a kertemet, egyúttal ingyen lábmasszázst is vettem. És újfent csak csodáltam a természetet, mekkorát nőttek a növények. A dézsás menta is a fűszerkertben.

A menta nagyon sok meglepetést tartogató fűszernövény. Először csak limonádéba próbáltam tenni, aztán almaszörpbe, édes salátákba. Ma a kész almalevest bolondítottam meg egy kicsit: amikor elzártam alatta a lángot, belepottyantottam egy 5 centis darabkát, mennyei lett az íze.

Mentás céklasaláta

A mai salátát Jamie Olivier ötlete alapján kreáltam. Céklát hámoztam és azonmód zöldséghámozóval, - mintha csak a hámozást folytatnám - egyenletes szép csíkokra szeltem fel. 2-3 darab nagyobb cékla már elégséges egy 4tagú család részére. Ezt a műveletet még pénteken kezdtem, mert köretnek sütőben sült céklát készítettem. Eddig Olivier.
A csíkozott céklát besóztam, állni hagytam, tegnap délután ízesítettem be egy kis sóval, cukorral, ecettel, olívaolajjal és apróra vágott mentával. Jól összeértek az ízek mára, ebéd előtt csak kevertem rajta egyet. Mostanra nyoma sincs, mind elfogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése