2016. április 7., csütörtök

Medvehagyma pesto

Sokan kérdezik és sokszor elmondom:
ahhoz, hogy jó ételeket készítsünk, mindig helyben termett, készített alapanyagokkal dolgozzunk, szerintem ez a siker titka.

A pesto összetevői az én értelmezésemben:
- a friss fűszernövény zöld levele (levélnyél, szár nélkül!)
- fokhagyma
- minőségi növényi olaj
- olajos mag
- só
- kemény sajt

A bazsalikomos pesto nagyon finom, fenyőmaggal, olívaolajjal, a mediterrán éghajlaton termelt alapanyagokkal, de a medvejhagymás nem lesz az igazi.
Ehhez én napraforgóolajat használok (ha lehet, akkor az olajütőtől veszem, nagyon profi kis vállalkozássá nőtték ki magukat és nagyon jó fejek a fiúk!). Szóval az alap a helyi és hogy segítsük egymást a hipermarketláncok rovására! Ráadásul a kisszentmártoni olaj hidegen sajtolt, abszolút minőségi, fantasztikus saláták készíthetők vele. Bármikor felveszi a versenyt egy kitudja milyen minőségű bolti olívaolajjal.
Fokhagyma: nem szükséges, mert a medvehagyma alapból fokhagymás ízű, az angol nyelv is így mondja, hogy "vad fokhagyma".
Olajos mag: ami nálunk megterem: a dió, ráadásul nagyon szép, hatalmas, egészséges diófánk van.
Só: a só az só, azaz NaCl, szerintem igazán mindegy, hogy bányából vagy tengerből származik. Kétségtelen, hogy lehetnek benne szennyeződés nyomok, így pl a parajdi jobb minőségű lehet, mint a bolti asztali. A jód pótlása miatt viszont én a sima jódozottat veszem a boltban.
A sajtot mellőzni szoktam, előre is bocsánat. Egyrészt még nem találtam igazi jó helyi kemény sajtot, másrészt az eltarthatóságot csökkenti.
De amúgy nagyon finom!!! Mmmm. Frissen az igazi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése